هنگ کردن سیستم
آموزشی-مدارس-نرم افزار-ترفند
محمد صدیق نصرتی

سلام شاید برای شما هم پیش اومده که درحال کار با رایانه هستید ناگهان همه چیز از حرکت می ایستد و دیگر کاری نمی توانید بکنید. هیچ کلیدی کار نمی کند و این اولین نشانه از هنگ کردن دستگاه شماست.

دلایل مختلفی برای گیر کردن و یا همان"هنگ" کردن دستگاه وجود دارد که می توان به خراب بودن یک قطعه و یا نبود برق کافی اشاره کنیم اما از همه مهمتر میزان استفاده از حافظه رم است که باعث می شود این مشکلات به وجود آیند.

حافظه رم پلی ارتباطی بین قطعات اصلی دستگاه است که تنها یک مقدار خاصی حجم ارتباط ها را می تواند گذر دهد و هنگامی که این حجم بیش از حد مجاز شود، پل خراب شده و تمامی ارتباط ها از بین می رود. این لحظه دقیقا همان زمانی است که دستگاه شما هنگ کرده و از حرکت باز می ایستد.

اولین کاری که باید برای جلوگیری از افزایش حجم روی رم انجام داد باز نکردن برنامه های سنگین به طور موازی است. همچنین دقت داشته باشید هر برنامه باید بعد از اتمام کار بسته شود. دومین راه برای آنکه از حجم باری که روی رم شما قرار دارد بکاهید استفاده از نرم افزارهای افزایش سرعت است.

نرم افزارهای افزایش سرعت حافظه رم شما را آنالیز می کند و برنامه های اضافی که مدت زیادی است از آن ها استفاده نمی کنید و یا برنامه هایی که به طور هرز باز شده اند پیدا می کند و سپس با بستن و از بین بردن آن ها میزان بار رم را کاهش می دهد، این باعث می شود تا دستگاه شما با سرعت بیشتری کار کند

 

 







تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:نرم افزار بالا بردن سرعت سیستم,
ارسال توسط محمد صدیق نصرتی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی